onsdag 10 juli 2013

Tidningsställ som pappersförvaring

Håller på och inreder min scraphörna för fullt. Tidigare har jag visat min nya sekretär och här kommer ett foto på senaste inköpet. Runt 1960/1970 designade Giotto Stoppino ett tidiningsställ för Kartell. Har sett att det finns i färgerna rött, svart och vitt. Själv har jag lyckats lägga vantarna på ett vitt. En gräddvit färg, nu efter drygt 40 år, men ändå snygg. Passar perfekt att ha mönsterpapper i. Har börjat fylla det och valt att organisera arken efter färg. Vet inte om det är lämpligaste sättet, ibland är jag övertygad om att jag ska sätta dem i ordning efter tillverkare istället. Men jag verkar inte kunna bestämma mig. 

I bakgrunden ser du också min urläckra tapet, watelet turquoise, i vardagsrummet från Designers Guild. Har haft den i tre år nu och älskar den fortfarande. 

1 kommentar:

  1. Vad fint papperstället är :) packa det inte för fullt bara, om det är lite skört.

    Tack för den fina kommentaren på min blogg!

    Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)