fredag 8 mars 2013

Hornuggla

Eventuellt hade en lunnefågel siktats på Hönö berättade A. Mycket tveksam observation dock. Men med stor sannolikhet fanns en hornuggla på Hönö kyrkogård. Och den ville jag så klart se. Efter att ha letat runt bland tallarna, såg jag ett säkert tecken. En kvinna i skogsgröna kläder spanade in bland trädgrenarna med sin kikare. Ha! Där måste ugglan va. Och visst, efter en stunds vilset stirrande bland grenarna såg jag den tillslut. Högt uppe. Extremt välkamouflerad. Lyckades fotografera den via tuben. 

För den som vill se bättre bilder har jag också bifogat en film av någon som heter Gunnar Fernqvist
Lunnefågel såg vi inte till. Men resan till Island är bokad, vilket betyder att inom en inte allt för avlägsen framtid får jag se "Puffins" i massor. Yeey!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)