måndag 11 februari 2013

Premiärtur med X61

I morse ringde klockan 03.30. Studsade nästan upp ur sängen (lätt överdrift... jag är sjukt morgontrött) Men orsaken till mitt glädjeskutt ur sängen var att: - Idag var det dags. Första egna turen med X61. Weee!! Började med att hämta och starta upp en vagn ute på ett parkeringsspår. På bilden nedan är jag färdig och sitter och väntar på att få signal för att köra ner till Centralen. 

Körde tre svängar till Älvängen. Kändes riktigt bra! 
Lutar nog att detta är mitt nya favorittåg. Före Reginan. Hmm! Fast den tävlingen kan inte avgöras förrän jag får köra Regina på egen hand. Det lär väl dröja ett tag tills jag får den fordonsutbildningen.  

Aptidigt :)

4 kommentarer:

  1. Vi har inte lyckats åka med X61 än... Fast nu är vi i Stockholm och åker X60!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Lite semester?

      Måste erkänna att jag inte åkt X61 som passagerare ännu. Det får jag lov att ta mig tid till ngn dag :)

      Radera
  2. Spännande :-)
    Får du ropa något i högtalarna eller är det bara tågvärdarna eller damen som bor i högtalaren :-)

    SvaraRadera
  3. Guuuud vad tidigt. Här är en till som är morgontrött, tycker det är jobbigt att öppna 6.30 men det är inget mot när du börjar.
    Kul att du trivs med ditt nya jobb.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)