fredag 25 januari 2013

Midnatt råder...

... tyst det är på tåget. *trallar*

Hade nattjänst nu mellan torsdag och fredag. Började mitt pass 22.52.
Körde en sväng till Alingsås och där skulle ett par vagnar ställas av för natten. Parkeras helt enkelt. I veckan har det varit jättekallt här på västkusten (inte nöjd...).
Så, när jag ska koppla in tåget på elektrisk värme från en grå låda vid sidan om rälsen börjar eländet. Tjocka slangar ska kopplas ihop med tåget. Gummi blir hårt och mycket osmidigt när det är kallt. Jag drog och slet, länge, länge, men tillslut fick jag igång laddningen. Puh!!

- 15 grader :(
När jag äntligen var klar, så tog jag mig till hotellet där jag skulle vila i några timmar innan morgonpasset började. Frukostvärdinnan/receptionisten ordnade sen toppen frulle till mig i ottan. Mmmm!

1 kommentar:

Skriv gärna en rad eller två :)