tisdag 30 oktober 2012

Scrappening 2012

Sista helgen i oktober infaller två aktiviteter som jag mer än gärna deltar i. Nu kan jag tyvärr inte klona mig, så att det blir till att välja en av följande:

Rosa dygnet arrangeras av privatpersoner med hjälp av Sportlife och ett gäng andra sponsorer. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något är mottot. Man anmäler sig till olika träningspass och om du vill kan du cykla ett helt dygn. Eller ja, 25 timmar blir det till och med, klockan ställs ju tillbaka. Maria Götesdotter startade Rosa Dygnet 2007, när hennes mamma fick bröstcancer, för att samla in pengar till forskningen. Under de fem första åren har de samlat in ca 700 000 kr. Årets insamling är inte klar ännu, så den är inte inräknad. Jag har bara deltagit en gång och då gick jag på ett Body Combat-pass. 100 kronor kostar det att vara med och alla pengar går till bröstcancerforskningen. Häng på nästa år!

I år, precis som flera år tidigare, har jag varit med på Scrappening istället. Två hela dagar fyllda av scrapbooking. Vi håller till på Wartagården och pysslar och pysslar. Jättekul, är bara förnamnet!! Jag gjorde ett gäng LO´s och lite andra projekt som jag kommer att visa här, lite då och då. 
Det är så inspirerande och roligt att scrappa med andra på det här viset. En superhelg har det varit! 

På LO´n nedan har jag åter fått låna Saras stjärnstans. Den som jag fick låna på Gråbo-träffen. Det är A som gör konster i en park i huvudstan. Tack Kristina för titeln och tusen tack Sara för lånet av stansar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)