tisdag 28 februari 2012

T44

Avslutade praktiken i Halmstad med att köra ett diesellok, T44, till Malmö. Bullrigt värre kan jag meddela. Fick låna öronproppar av A, vilket var en väldig tur. Speciellt när vi körde ner till Malmö, då vi hade ett gäng vagnar med oss. På vägen tillbaks körde vi ett ensamt lok, så då behövde jag inte gasa så mycket. 
2 kubikmeter dieseltank har loken, enligt min handledare. Mmm, kändes inte precis miljövänligt, men man har ju med sig last motsvarande rätt många lastbilar. 
På bilden ser du att jag har en ratt framför mig, vilket ser lite lustigt ut. Man använder dock ratten till att öka och minska pådraget. 1-8. 1 = lite gas, 8 = jättemycket gas. 8 betyder också en massa oväsen! 


Tylösand besöktes också, inget vidare väder just den här dagen. Inga badare syntes till. De väldiga sanddynerna var kvar. Det är otroligt vacker här, finns det någon sandstrand i Sverige som slår detta?



5 kommentarer:

  1. Om det är stranden du står på, på bilden, så ska du bums åka till Skälderviken utanför Ängelholm :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag försöka komma ihåg!! Tack för tipset :)

      Radera
  2. Stackare, du ser helt förskrämd ut på strandbilden. Akta dig för kvicksanden. ;-)

    T44 är ett hemskt fordon. Jag körde också det på en av mina LIOR, mellan Kimstad och Finspång. Det brôtade rätt bra.

    SvaraRadera
  3. Härmed efterfrågas fler bilder på dig i "lokföraroutfit"! :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)